mandag 7. mai 2012

P R I N S

Hvor mange frosker må en liten prinsesse kysse...før han blir en prins????????????

Aner ikke, kan virkelig ikke gi noe godt svar..å tror ikke det har noe med kysset å gjøre.
Kyss, nuss, klining, tunge eller franske versjoner..tilogmed hångla.
Nei noen frosker er vel egentlig bare noen padder!!!
Hvem var det som egentlig startet detta tullet med å lure meg? Jordmora, biologiske mor, gudmora, frøken på skolen, storesøstra, mellomsøstra eller var det tanta. Noen har kanskje sitti med fleinsoppen i munn å skrivi et eventy? Aner ikke , men jeg har mye av livet gått rundt å sett etter frosker.

Da teller ikke overlevnings turen til Anka og meg på 80 tallet, da vi den  sommern det var tørke i norsk skog, skulle finne en frosk og lage stekte froskelår..! Vi delte ikke ut kyss på jente tur nei...selv om fisken beit bedre på vår side av vannet.

Men alle de andre timene i livet jeg har sett, leita og helt sikkert rooopt på frosken.
Og helt sikket både nussa og klina med frosker på byn..Han fra Ytre Fina stasjonen...vær en j..vla padde. Men det fant jeg ikke ut før noen smellkyss senere.
Har ofte tenkt på padder som hu kjønn...surpadde sa dem i barnehagen, tror ikke det var til meg...men jeg hørte ordet..j...vla padde eller padde tryne. Froske rompe og froske lår. Men nå veit jeg at padder jo det finnes drøsse vis av dem i hannkjønnsformater. Kusina mi tegnet en politiker en gang, husker ikke navnet ..(Jo) hi hi gjør det da.men han lingna en padde og det var ikke for at hun var dårlig til å tegne.
Mannen i huset her tror jeg ikke er verken frosk eller padde, han nekter i allefall og forandre seg!
Så var det en dag da..Hokkåsen piken og jeg skulle ut på tur..........og manko på frosker og padder var det ei.


 Vi kyssa ingen frosker den dagen, for moralen er at har du en mann hjemme eller froske eller padda ser ut til å være opptatt og det gjelder også om det er venninna di sin...Går du bare videre.
                                                           
                                                        X X X

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar