mandag 7. mai 2012

Femte mai dagen

Leste på fjasboken at man blir helt forvirra om dagen..skal man være vår kåt eller vinter deppa?
Og det er ikke godt å si..vel to dager har godt og jeg kjenner at jeg sakte men sikkert tiner her.

For onsdagen før var det faktisk noen å 30 grader her...vi turgåere holdt på å dampe bort..hender og føtter hovnet kraftig opp......Etter endt tur rundt prestegårdtjernet , satte jeg føttene i iskaldt vann og dama på lokal radioen sa *snø til helgen* jee jeee jeee



Fredag så plaska det ned....jeg kjente at grillhelgen gled sakte bort..eller rant vekk kan jeg heller si. Men snø..nei jeg har jo planter ute og noen snø vil jeg ikke ha!!!!
                                            
                                                 Lørdag 5 mai

  
Pus vekka mor og ville ha frokost...det var før pippippen var våken...da kom sjokka...dama på radioen hadde rett. 
Joda jeg så verre bilder den dagen, men det hjelper ikke..jeg ville grille og kose meg ute..Jenny var i Tigerstaden nabo tomt og Heidi hadde venninne besøk. Pusen var nesten mett og mannen sov..Tror helt klart man kan kalle situasjonen min *vinterdeprisjon* på et alvorlig plan.
Så sånn bare for å irritere meg , titta sola frem i 40 sek, for så å la neste prosjekt fra himmelen komme dalende ned i voldsom fart..Jøss å det hagla..Første snøen nektet bakken å ta i mot, så tapte bakken den kampen, lite solglimt, joda velkommen skal du være , for så å la resten av *jeg prøver å overleve* blomtene til å dø i haggelskur.
Piker det eneste som hjalp her da..er ostepop..sorry..!!!
Ostepopen ble tom...nei jeg tok ikke alt, men nesten...mannen fikk det  bitte lille som var igjen nederst i posen på søndagskveld.   Maten ble stekt inne og spist inne...jeg satt fast på youtube resten av døgnet og ungene som var her..måtte klare seg selv. Noe de klarte bra..vi snakker , taco og kjøttdeig utover komfyren, lomper som ikke ble spist la de på benken, all neglelakken ble prøvd, godis papir la dem pent etter seg..inspirert av et eventyr de har lest, skype gikk hot, hånkle ble dandert pent på badegulvet og alle fremmend ord ble brukt i en settning, da jeg bad dem ta av sengetøyet på søndag :)
Lenge leve ungdommen
Søndag var det bare kaldt men ingen snø..i 2011 hadde vi snøvær den 22 mai..det ønskes ikke noen som helst gjenntagelse på !!!!

                                                                    *S*

 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar