torsdag 10. februar 2011

Mitt hvite murhus *oppdatering*


Ja nå er det lenge siden, eller i allefall kjennes det ut som en lang lang lang stund siden. Jeg var...ja nå kommer mimretoppen... helt klar for å kjøpe det hvite murhuset på Hedemarken, med stabbur i hagen og tusen timers malejobb. Lenge lå det på Finn.no. Det var mitt, slik jeg så det.
Skolen til eldste jenta var i boks, skoleveien var i boks, siste innspurt av leilighetens oppusning var i boks. I grunden det meste var i boks.
Jeg var i 2 jobber i Oslo, elsket dem begge på sin måte. Alle barna mine mandag til onsdag og kne og ne resten av uken. Ikke helt i boks.. for her kom frykten inn, slutte i jobbene jeg koset meg i? Nå var dette ingen 'la pusten komme helt ned i magen ' tid, det var stress og midt oppe i det skulle jeg være mamma, klok, fornuftig, arbeidskolega, god nabo, venninne og hei kjæreste. Kroppen min var syk. Hva i himmelens navn holdt jeg på med??? men magen sa jeg måtte gjøre det..nå var tiden inne. Den leiligheten var ikke god lenger, den skoleopp følgingen var ikke etter mine ønsker, det var mye. Så etter reisen til Sweden, ble det maling, maling og maling.
Barnerommene hadde blåe tak med skyer og sol og måne..Tusen takk Monika for den supre jobben du gjorde da jeg hadde 1 tulla i magen min. Jeg satt så utrolig pris på den jobben og det resultatet. Resten av barnerommene glinset i rosa. Min super hyggelige megler fra den gang da banken, ønsket at jeg ehh fiksa litt..
Lydig som jeg er/var gikk jeg på. Nå har jeg helt siden jeg flyttet inn der i 4 eta, malt, pussa og fiksa på ting....og perioden etter at 'noen' stakk, fikk 4 romsen masse makeover. Så jobben var ikke håpløs. Men gulv skulle fliselegges og lister spikreslimes på plass og ja her , der og herder og litt overalt. 'Noen' kunne ikke løfte på fingeren, bare skrive pengekrav...stakkars person *peker på perleporten*

Mens andre slik som midlertidig sambo, tok malerulla og maaalte. Jentene pakket ned ting og kastet massë, vi virkelig jobbet hardt.
Jula var halt oppe, da jeg kjøpte flisene og ringte til megler og sa, nå kan du fikse fotograf..for vi ville ha salg av leiligheten så raskt som mulig i 2010.
Fugemassen tørket, jeg kastet ut jula igjen. Og nesten resten av tingene våre på gangen, så takk alle Romsinger for at dere ikke *lånte* tingen mine og takk til Jacobsen som holdt ut med systemet på gangen vår.
Fotografen ble så happy når han kom opp og fikk se gangen, nå veit jeg du har det 'tomt' inne sa han. *ler* og til oss og være, ja det var ribba...
Mannen gikk, jula kom opp igjen. Esker på esker ble båret ned i uteboden. Tusen takk til Martin for all hjelpen.
Prospektet kom, megler glad, mor sliten ,føtter stelt og jeg tror jeg husket på det meste.
Mamma tok julaften for meg og takk takk for det :) Jeg var ufattelig sliten og selvførgelig forkjøla. Kunne ikke jobbe med 'barna' mine, men masken var på og jeg tror ikke jeg smitta noen kneskåler i desember.
Så god jul og godt nytt hus år.
Januar og bang 2 visninger på en uke og på siste var leiligheten nesten solgt før jeg rakk opp trappa. Så takk Mette for at vi fikk kræsje på sofaen din. Merkelig setting, jeg løp ned trappen før angitt klokkeslett og der ute sto det kø, måtte ta en runde på jokern da..bare for å se..
Jeg måtte jo selge først, men at noen skulle eie mitt *hus* var snodig.
Så kom dagen for underskrifter av kjøper og meg, på møte rommet kjente jeg telefonen ringe og ringe.
*stress*
Kontrakten i boks og jeg ut av rommet. Men i alle dager, megleren fra Hedemark.....
hæææ
bud på mitt hus, mitt hvite murhus..som ingen ville ha eller noen hadde sett på før jul..
NEI jeg vil ikke dette...Megler slang inn mot bud..og jeg opp på taket på Stovner sentret. Må ha luft, skal snart på jobb men kjære noen i det høye, hva skjer???..
Joda en time senere satt jeg på jobb, sminket og rød i øya.
Mitt hus vi snakker mitt hvite murhus..som vi skulle ha.
Vi hadde jo pakket ned alle tingene våres for, for å flytte inn dit..vi hadde jo solgt, vi ..nei jeg hadde gjort det og vi hadde ingen steder og bo..
Skjebnen å nei godt folk jeg trodde ikke en dr....t på det ordet der og da, jeg ringte tilogmed Ole for å få låne mere penge..men han svarte jo ikke....
det var nok mere skjebnen...tenkt i ettertid, best og ikke ha mye med penger og gjøre i den slekta.
Men solgt var mitt hus til noen som virkelig trengte det. Kjære Hedemarks megler, du prata mye tull den dagen. Det var jo mitt hus du pjatta og pjatta om.
Husker ikke mye av den kveldsvakta der, men veit at det var jeg som prata mest og dere kundene satt så søte og hørte på. En sa til og med at jeg kunne få bo hos han, han skulle flytte til mammaen sin. Himmel og godt det er å tenke på i dag, takk mannen.
Kom seint hjem og skulle tidlig på jobb...så jeg fikk ikke tatt gravøl en gang.
Ja ja og ja ja dagene gikk og noen hadde mere fjærne forslag, andre var bare like sjokka som meg.
Så ble Finn.no min nye venn igjen.
Søvn, nei det hadde jeg ikke tid til.. Bokket hus, husnøkkler og timer for visning... Skolen jeg hadde fiksa...jeg kunne ha stryki med av sorg. Hva nå...
'noen' skulle ha alt som kunne skrapes ut av salget, selv om 'noen' ikke betalte for all oppussingen som hadde foregått. Ei heller en krone på de 80 tusen megleren skulle ha.

Oooooh så da måtte jeg igjen bare se ut på landsbygda etter et sted og leve. Tok for meg alle skoler jeg fant og ringte..og ..ringte..
Hva har dere og hva kan vi få...til slutt..landet jeg på en i nærheten av noen andres hvite murhus sin bygd. Jeg avtalte skolemøte med lærer og jentene. Hvor bor dere ?...tja snart i en av husene her, svarte jeg og følte meg virkelig smart. Sånn lynglup vet dere.
20 nye telefoner til meglere og nye avtaler på visninger.
Så kom helgen hvor vi alle dro oppover 3 hus skulle beskues fra innsiden og 1 fra utsiden. Poff 1 hus var gult og lå litt inn mot en skog. Eierne hadde hatt visning og ventet på flyttebil den dagen vi kom. Og hva ser jeg rett uten for, joda datter av tidligere eier av det som skulle vært mitt hus, skravle med den daværende eier av mitt nå værende gule hus.

Jeg sier skjebnen jeg folk..ha ha.. nei men det jeg sa var at hun burde takke meg, for jeg var med og presset opp taksten fra 4 til 650 tusen. Dama var stum...
I dag hilser hun bare når hun må... den søtnosa..
Som skrevet her og i skrivedne stund, det ble det gule huset i skogen på landet, med katten og barna + svensken som bor her nå.
Vi flyttet ut 1 mars og inn 15 mars, men måtte holde oss i Tigerstaden ut mnd. Jobb og skole..
så kom påsken...
1 skoledag og lillemor sin bursdag.
Jeg kler og bo her!!!!
Jord, steiner,planter,busker,nytt spisebord,planker, maling, nye lamper,snøfreser TUSEN takk Bente, gressklipper,spader, feiekost, hekkesaks, kniver,party telt eller mygg avlaster, ute møbler, ny postkasse,katten, snegla,hylleknekter og enda mere planker osv i evighet og jaggu snart 1 års jubileum.
HURRA HURRA HURRA HURRRRRA.

Vi og jeg flyttet fra noen super duper naboer og ja folkens jeg savner dere. Til noen nye super naboer og ja jeg elsker dere.
Og nå er det blitt skikkelig nett og det snør og snør..jeg får synge tidelibom og komme meg i seng..
**********************************natta************************************

1 kommentar:

  1. så fin bloggen din har blitt!!! stilig! ja, maling av tak ja ...husker det godt. Svei litt i skuldra etterpå, men hva gjør man ikke for kritiske gravide gode venninner :)) "du glemte en flekk, Jørgen..." hihiih .. ønsker deg en god helg der på bygda!! klem klem

    SvarSlett