torsdag 26. november 2009

ForvirrA

Nå skjer alt på en gang og hode mitt triller over.
Kaoset startet da jeg var ung, sikkert den dagen jeg ble født..som forøverig var en vinter dag på Aker sykehus.
Men som det heter allerede som et lite barn ønsket jeg meg å bo i et hus. Den gangen hadde jeg en elendig kassettspiller, så det å spille F R David på full pupp..var nok ikke det avgjørende. Men drømmen eller ønsket blir ikke mindre... ikke jeg helle for den saken skyld.
Har tittet etter hus i over seks år, og i perioder noe mer enn andre. Helt manisk var det da husleia skulle rase i skyene her..Hu Mettings og jeg var på visning i Lillestrøm. Et annet hus ut mot svenskegrensa har jeg drømt om i snart fire år...det fikk jeg aldrig sett på, men det var med brygge...og for ca en mnd siden ble det solgt foran snuta mi. Det at kjærra mi har hatt lokale sykdommer siden jeg fikk den i jula for ett nei jaggu to år siden....for jeg hadde mørkt eller rødt hår. Sånn var det ja. nok om det, men i allefall så er det årsaken til at jeg ikke kommer meg rundt og får skjekke ut husene mine. Nå har det altså skjedd ......langt utpå ødemarka, som noen fra bye kaller det...ligger altså mitt hvite murhus...og jeg er på nytt i gang med å drømme. Andre derimot leier ut nesten senga si og jeg blir stressa....for atte atte det går jo ikke . heidi mor skal begynne på den store skolen om et halvt år og jeg har for ikke veldig lenge siden fått *dommen' hennes. Hun har skrivevansker og det er ikke store nederlaget, men bare en ny utfordring i hverdagen.. Saken er bare nå at jeg er sliten av å sloss...sloss for det hun har krav på. kampen om diagnosen har vært lang nok. PP tjenesten kan få ros for fortgang , når vi først hadde vært på time der nede....Men nå midt i svineinnfulensan stå saken på stedet hvil...og jeg mister natte søvn og normal pustefunksjon på dagtid. Skjemaer skal fylles ut, pc skal søkes om og hjææææælp jeg må få kommet meg bort fra den store skolen. Alt er i grunden nesten bare min feil om dagen, for det er i midt hode live flyr i alle kanter, noen er oppgitt over hele greie og er redd jeg rømme enda en gang fra live. Han ble lei seg og sper duper frustrert. Hun ble frustrert på en 12 i skalen fra 1 til 10. Men smilte så pent til meg i dag. Møttes på stovner, mens jeg hadde mamman i øret. Hoppla hoppla...Etterpå skal jeg løpe over til naboen som nesten ikke kjenner meg og hente røde ark til juleavsluttingen på skolen. Bør få levert noen prod til Ninsen også. Namnå piken håper jeg har det bra i kveld...gleder meg til å få drokket rips saft fra liksom hagen min og de nyvaska putetrekka i de gamle plast stolene til farmora til han vi ikke liker moralen på....det blir uansett servert i fetaost glassa. Nå har jeg brukt opp pakke tia, for happy snappy famely....skal jo på Sweden tur i morgen og møte slekta...og jeg har ikke slått inn julegavene en gang....milde måne sier ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar