lørdag 21. april 2012

Denne helgen skulle..

plutselig være bare min!  Men av 4 på 2 bein er vi to igjen her..Det var en bestemor som ikke tok telefonen og vips rakk hu Hanna å be størsten i bursdag.
Vel på fredag var det fri barneoppdragelse..Hun la seg selv..og mor skulle sitte på rommet sitt..Middag laget hun også :) Flinka
Lørdag var pus oppe først, etter to runder hos dyrlegen skal han ikke ha mors dyrt innkjøpte for fra dyrebutikken, men et helt annet og like dyrt fra dyrlegen. Nå er det slik at den Pusen har egene vaner og våtfor før pippippene våkner er tradisjon..I koma tror jeg at jeg slapp han ut i dag.
Elsten mata når hun sto opp, mor ville egentlig ikke stå opp...men det ble ikke sånn gitt..
Å være helt alene hører til det ytterst sjeldne her i huset for meg.
Mannen skulle til Tessan ei super søt svenske med fam, hun hadde lovet meg barnevakt for han for noen uker siden ...da de var her.!!!
Jeg fikk da en fantastisk kurv med masse flotte ting oppe i ..jordgubber, te,frukter, spinnstenger spagetti, honning lys, krydder og masse mer !
Ble så himmla glad for den og så var det kos med besøk, de har ikke vært her siden Flisamarten i fjor.

Elsten fikk telefon at bursdagsbarnet og mamman hennes kom å hentet henne litt over 12..og festen startet kl 17..hjem skulle hun også bli kjørt og det var jeg glad for. For tututten er i oslo og planen var å sykkle..vel det var ikke snø når noen la seg seint på fredag eller meget tilig på lørdag..men når pus gikk ut..var bakken og resten av landskapet dekket med snø!

Kjære vene der oppe , jeg vil ha grønt gress.
Nå kom regneværet og tok snøen på ettermiddagen, men jeg ønsker ingen flere hvite dager på leeeenge nå. Vet det snødde i mai i fjor..men det trenger vel ikke å snø mer nå fordet.







Pus har som sakt vært hos legen og han skal ikke tilbake før til neste år..men mor hun flakser av gårde om dagen..Så får jeg time til ditt og det skulle gi en åpning for datt..men først må en tverrfagli gruppe se på det..Men å ja stemmer dette er ikke bra..kom innom til meg så lenge du..og derme klarte sykehuset og bokke meg på fire ting 14 mai. Phu for den dagen..venter fortsatt på haste timen til øyenlegen...men fikset nye fine briller til påsken da..å solbrilla..
Saken er vel at det meste må en faktisk fikse selv i helse Norge. På papiret derimot står det så flott om hva man skal få for oppfølging og undersøkelser..  God jul
Alene helg skulle ikke brukse til noe veldig spesielt, bare tanken på *friheta* som gjorde lykke.
Dersverre så har ikke helgen blitt slik en drømmer om..og elsten er ikke årsaken til det.
Sorg et ord jeg tror alle kan kjenne på om dagen... At rettsaken foregår på alle mediaer og kanaler en kan få inn om dagen viste jeg jo, men at en skal bli så trist...kom denne gangen også brått på..
Skal ikke se på nett tv tenker jeg og derme hang jeg ved skjermen i timesvis i går.
Spranget ned til hobbyrommet var litt stort det å, for der vet jeg at det ligger bunker på bunker med bilder jeg skal igjennom.
Det ligger vist mye mere sorg i mange av de bildene å... Jeg må jo bare igjennom igjen.
Om jeg ikke hadde tilatt meg å kjenne på det, ville jo saken gå mye lettere..Dette er livet, jeg velger å kjenne på føelsene alt gir meg.. Det er tøft. Jeg er sint på flere ...og mang ting.
 Jeg er skuffa på flere ...og mange ting.
 Og jeg står midt i det å kjenner....igjen....
Det gir helt tydelige handlinger her...og Panda kom på besøk...det gjorde isbilen også..
Heldig for noen og desverre for meg, så lager jeg ingen konfrontasjon.. , noen får jeg jo ikke sakt noe til heller..Han som bringer frem ukjente mønstre på reaksjoner ..sitter bak muren..
Han som sviktet jobben sin....nei larn få fred igjen og klipper og river det bort...men det er mange bunker igjen.
Trenger ikke gråte for å få hodepine...isbilens esker sørger for det å jeg sørger for å holde det ved like i time etter time.
Minsten har ringt mange ganger...og sender meldinger...jeg smiler og ler... Hun er hos han som enda ikke gjør jobben sin..og vi legger på...nytt sinne over det jeg har blitt fortalt..koker..og går over i fortvilelse..gleder meg  til å holde rundt henne i morgen...hun skal få fri fra dårlige arbeidere en stund!
Det har vært bursdager til begge prinsesse barna. Og Namnå piken...du lot det gå utover jenten.. eller hadde du ikke penger til en melding? 
Skuffelsen over at du skrev til meg på FB er stadig til stede. Jeg har igjen lest hva du har skrevet og det er trist at du sier jeg ikke kjenner deg...gjør jeg ikke ..er det ikke nettopp å skrive du gjør når du ønsker noen ut av livet ditt...Jeg smilte til slutt..så takk for det i allefall.. Jeg vil i allefall fortsett å si til jenten mine og de andre to at det er ikke stedet å skrive slike ting eller prøve å lage uvennskap mellom noen...men det hadde vi jo bare en muntlig samtale på..

Så i skrivende stund håper jeg Nina og Monika blir fornøyd med at jeg har tørka støv her inne.
Pus ligger å sover ved siden av meg...Han har bursdag 8 dager før mannen og har blitt yngre etter doktorbesøket..Han Ronny har bomma litt på aldern..Født i 02 :)

Har sett flere puser som trenger et hjem og jeg ønsker å hente dem..men mannen er ikke like lett å få med på det..enda han har* pusen til far*
De på are sia har nå flytta oppi bakken her..og der kom det brått en ny pus...vakker er den..!!!

Super sliten pus som ikke helt kom seg etter narkosen, *pakk meg inn og hold meg fast mamma*
Etter å ha brukt hele natt til torsdag, mjævende og skrapende på alt av treverk i huset...ble han fastende lagt inn i buret og kjørt til doktorn kl 09, da mor kom kl 12 for å hente sa doktorn der han satt meg deg hengende i armen , at du var en veldig snill og kosete pus..ja du er det men hallo doktor...den var kraftig den sprøyta du ga..for pus sov til kl 16 før han huska på frokosten han ikke hadde fått...Å denne pus har ikke for vane å glemme frokost!!
Han måtte foresten inn å sove 5 timer til etter den frokosten..

I morgen eller i dag kommer mannen og lillemor hjem...gleder meg til å få flere å dele is med. Elsten har sovnet for lengst, hun håper på å vokne snart, så hun kan få en venninne på besøk..Hum enda fler å dele is med..
Mannen glemte seg litt på fredag, men har tatt igjen det..så i morgen blir det overaskelse fra Tigerstaden min :))))

Så er det de søte ting i livet..fredag støvsugde mannen oppe...og var kjempe flink...hang opp støvsugern igjne og dro...da begynte varmepumpa å klage..nå lurer jeg på om mannen eller jeg skal hente slangen igjen å ta filteret på pumpa...   Elsten tømte oppvaskmaskinen så hun skal jeg la få fri...

Ha en god søndag piker


                                                                                                                                          *S*

2 kommentarer:

  1. Hei snuppis:)
    Jeg er verdens dårligste bloggleser om dagen men nå ser jeg jo at jeg er nevn i to innlegg her....:))
    Jeg er skikkelig imponert...5 lo´r, omg.., super flinkis. Jeg hadde vel ikke klart å pakke ut det jeg eventuelt hadde hatt med meg en gang...bare sitti med halvåpen munn å sett på alle som får til ting utenfor husets fire vegger ;)
    Stakkars liten pusekatt forresten..håper den er kvikk og kjapp igjen nå.
    Bamse er helt utslitt etter en helg på hytta, hvor hovedfokus var å jakte ball og det fikk han gjort til gangs;) Han glemmer bare litt innimellom at han begynner å bli litt voksen...ikke gammel, men voksen ;)

    Ønsker deg en strålende uke snuppis.

    Klemmer i fleng :)))

    SvarSlett
  2. :) Det er nytt treff i starten av nov...tenk litt på det, for vi har plass til deg på bordet vårt.
    pusen er helt ok igjen... Og bamse er ungfåla

    SvarSlett